سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه با گفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
هانی[0]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
مهر 90[8] آبان 90[5]
وبلاگهای مرتبط
 
شرکت داده پردازی آرون
کاربردهای شبکه های اجتماعی
امنیت وب
متن باز
درباره cms +
شبکه های رایانه ای
فناوری رسانه
شبکه های اجتماعی مجازی
شبکه های ارتباطات اجتماعی
مشاوره و بازاریابی سایتهای اینترنتی
تکنولوژی موبایل
امنیت جوملا
مشاوره در زمینه طراحی سایت
نرم انرم افزارهای تحت وب
اخبار روز فناوری اطلاعات it
گرافیک وب
رسانه دیجیتال
روابط عمومی الکترونیک
معرفی رشته های دانشگاهی it
معرفی رشته های دانشگاهی ict
طراحی فروشگاه اینترنتی
فروش اینترنتی
کسب و درامد اینترنتی
دنیای مجازی تکنولوژی
مشاوره در زمینه طراحی سایت
خدمات طراحی وب سایت
مزایای جوملا
استانداردهای وب سایت
هاست و دامنه
پشتیبانی وب
مخابرات
جدیدترین گیم ها
آشنایی با شبکه ها ی اجتماعی
دنیای طراحی سایتهای حرفه ای
جامعه انلاین وشبکه های اجتماعی
فواید شبکه های اجتماعی
آموزش طراحی سایت
تکنولوژی کد باز
توریسم مجازی
طراحی حرفه ای ترین سایتها
استانداردهای طراحی سایت
شرکت داده پردازی آرون [0] آرشیو پیوند روزانه [1]
وب سایتهای برتر
 
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

طراحی وب سایت موبایلی

امروزه کاربران زیادی از ابزارهای موبایل (گوشی های هوشمند و تبلت) برای دسترسی به اینترنت و مرور وب استفاده می کنند و متاسفانه وب سایت های معمولی هنگام نمایش در موبایل ظاهر نامناسبی دارند و مشکلات زیر را ایجاد می کنند:

 

 

 

+ سرعت بارگذاری و نمایش وب سایت بسیار کند است: زیرا در وب سایت های معمولی از افکت های متحرک و تصاویر با سایز بالا استفاده شده است و از آنجاییکه اینترنت موبایل عموما از اینترنت کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ های کندتر است، نمایش این افکتها با مشکل مواجه می شود.

+ اندازه نمایش وب سایت مناسب نیست: وب سایت معمولی در مرورگر موبایل و تبلت بسیار کوچک دیده می شود و عناصر صفحه همگی ریز می شوند، این ساختار نمایشی امکان مطالعه متون و مشاهده دقیق تصاویر را بدون زوم کردن، غیر ممکن می کند و کاربر باید مرتبا با لمس صفحه نمایش به اطراف، روی صفحه زوم شده، جابه جا شود تا بتواند اجزای وب سایت را ملاحظه کند.

+ کلیک کردن مشکل است: به دلیل نزدیک بودن منوها و لینک ها، کلیک کردن روی آنها از طریق لمس صفحه نمایش ابزارهای موبایل به راحتی انجام نمی شود.

+ بخش هایی که با فلش کار شده باشند در iPhone دیده نمی شوند: گوشی های iPhone به دلیل عدم پشتیبانی نرم افزار IOS از فلش پلیر، امکان نمایش بخش هایی از سایت را که با فلش کار شده اند را ندارد.

 

در این راستا راه اندازی نسخه جداگانه از وب سایت های اینترنتی برای نمایش در ابزارهای موبایل، اقبال زیادی یافته است. در این راستا شرکت آرون به ارائه خدمات طراحی وب سایت موبایل اقدام نموده است.مراحل طراحی وب سایت موبایل در شرکت آرون به شرح زیر انجام می شود:

مرحله اول: در این مرحله، تحلیل محتوای مورد نیاز وب سایت موبایلی انجام می شود، زیرا محتوای نسخه موبایل الزاما با وب سایت استاندارد یک شرکت یا سازمان برابر نیست.

مرحله دوم: طراحی الگوی گرافیکی متناسب با صفحه نمایش موبایل به صورت یک ستونه، در حالی که عناصر صفحات به صورت عمومی زیر هم چیده شده باشند و سایز تصاویر نیز مناسب باشد.

مرحله سوم: ایجاد امکانی برای ارجاع اتوماتیک کاربر به نسخه موبایل وب سایت، به نحوی که وقتی کاربر، آدرس وب سایت را در مرورگر تلفن هوشمند یا تبلت فراخوانی می کند، به صورت خودکار نسخه موبایلی وب سایت به او نشان داده شود.